مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 26 آبان 1401 ساعت 13:352022-11-17سياسي

فعالیت مرکز انرژی اتمی گیلان در بخش های صنعتی، پزشکی و کشاورزی


مرکز آموزشی، تحقیقاتی و صنعتی انرژی اتمی در گیلان برای استفاده از فناوری پرتودهی گاما در دو بخش صنعتی و کشاورزی و بخش های درمانی ساخته می شود.

- ایسنا/گیلان رییس سازمان انرژی اتمی گفت: مرکز آموزشی، تحقیقاتی و صنعتی انرژی اتمی در گیلان برای استفاده از فناوری پرتودهی گاما در دو بخش صنعتی و کشاورزی و بخش های درمانی ساخته می شود.

محمد اسلامی در حاشیه بازدید از محل احداث مرکز آموزشی، تحقیقاتی و صنعتی سازمان انرژی اتمی استان گیلان در منطقه لاکان رشت، با اشاره به ساخت این مرکز در استان، اظهار کرد: مرکز آموزشی، تحقیقاتی و صنعتی انرژی اتمی در گیلان برای استفاده از فناوری پرتودهی گاما در دو بخش صنعتی و کشاورزی و بخش های درمانی ساخته می شود.

وی با بیان اینکه فاز نخست مرکز مذکور در دو محور کشاورزی و صنعتی فعالیت خواهد کرد، افزود: به دنبال پرتودهی پزشکی، هسته ای و مواد غذایی هستیم.

رییس سازمان انرژی اتمی، استفاده از فناوری پرتودهی گاما در حوزه کشاورزی را از مهمتری وظایف این مرکز در استان گیلان دانست و یادآور شد: این مرکز در زمینی به مساحت 44 هکتار احداث می شود.

اسلامی با بیان اینکه مرکز انرژی اتمی گیلان به یکی از مراکز علوم و فنون کشور تبدیل می شود، گفت: مسائل زیست محیطی گیلان از جمله پسماند می تواند با فناوری هسته ای و پرتودهی گاما


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

فعالیت مرکز انرژی اتمی گیلان در بخش های صنعتی، پزشکی و کشاورزی

فعالیت مرکز انرژی اتمی گیلان در بخش های صنعتی، پزشکی و کشاورزی